Regulamin sklepu internetowego
1. SŁOWNICZEK
Sprzedający - GENACTIV TRADE sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu (61-615), przy ul. Popiela 17A, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy pod numerem KRS 0000333958, posiadająca NIP 9721202218 oraz kapitał zakładowy w wysokości 344.600,00 zł. Organem upoważnionym do reprezentowania Sprzedającego jest jego zarząd.
Klient - osoba fizyczna, która ukończyła 18 rok życia i posiada pełną zdolność do czynności prawnych, a także osoba fizyczna, która ukończyła 13 rok życia, ale nie ukończyła 18 roku życia w zakresie w jakim może nabywać prawa i zaciągać zobowiązania zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, a także osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, a która dokonuje lub zamierza dokonać Zamówienia lub korzysta z innych usług Sklepu Internetowego.
Sklep Internetowy - platforma internetowa, której administratorem jest Sprzedający, dostępna w domenie genactiv.eu oraz genactiv24.eu, za pośrednictwem której Klient może zakupić od Sprzedającego Towary.
Towary – produkty oferowane do sprzedaży przez Sprzedającego w Sklepie Internetowym.
Konto - zgłoszony przez Klienta i zapamiętany w systemie Sklepu Internetowego zbiór zasobów, w którym zapisane są dane Klienta oraz informacje o realizowanych umowach.
Zamówienie - mające postać formularza elektronicznego, dostępnego na stronie internetowej Sklepu Internetowego, oświadczenie woli Klienta zakupu Towaru.
Regulamin – niniejszy Regulamin Sklepu Internetowego.
Polityka Prywatności - dokument zawierający informacje dotyczące przetwarzania i ochrony danych osobowych Klientów.
2. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin określa zasady i warunki zawierania pomiędzy Sprzedającym a Klientami umów sprzedaży Towarów, przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość oraz korzystania przez Klientów ze Sklepu Internetowego.
- W zakresie utrzymywania Konta niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Regulamin skierowany jest do wszystkich Klientów.
- Klient zobowiązany jest do przestrzegania wiążących go postanowień Regulaminu. Sprzedaż odbywa się na podstawie Regulaminu w brzmieniu obowiązującym w momencie złożenia Zamówienia.
- W celu korzystania ze Sklepu Internetowego, składania Zamówień bądź korzystania z usług niezbędne jest posiadanie komputera bądź urządzenia mobilnego, posiadającego dostęp do Internetu oraz wyposażonego w oprogramowanie służące przeglądaniu i korzystaniu ze stron www, a także dostęp do prawidłowo skonfigurowanej poczty elektronicznej, której adres został wskazany w ustawieniach Konta bądź Zamówieniu.
- Klienci mają możliwość zakupu Towarów za pośrednictwem Sklepu Internetowego niezależnie od tego czy założyli Konto.
- Informacje podane podczas rejestracji w Sklepie Internetowym lub składania Zamówień powinny być zgodne z prawdą oraz aktualne. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie bądź nienależyte wykonanie umowy sprzedaży będące wynikiem podania przez Klienta informacji nieprawdziwych, niepełnych lub nieaktualnych.
3. SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ
- Zamówienia na Towary dostępne w Sklepie Internetowym są składane za pośrednictwem elektronicznego formularza dostępnego na stronie Sklepu Internetowego.
- Warunkiem złożenia Zamówienia jest dodanie Towaru do koszyka, wypełnienie elektronicznego formularza poprzez podanie wymaganych danych Klienta oraz wybór sposobu dostawy i płatności a następnie zaakceptowanie Regulaminu i Polityki Prywatności oraz wybranie przycisku "Zamawiam i płacę". Do momentu wybrania przycisku "Zamawiam i płacę" istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji, jak również rezygnacji z Zamówienia przez Klienta.
- Niezwłocznie po wybraniu przez Klienta przycisku "Zamawiam i płacę", na jego adres mailowy zostanie przesłana wiadomość z potwierdzeniem przyjęcia Zamówienia przez Sprzedającego. Z tym momentem dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży pomiędzy Klientem i Sprzedającym.
- Klient może założyć Konto. Proces składania Zamówienia po zalogowaniu się do Konta jest taki sam, jak przy zakupach bez Konta, w tym wypadku jednak formularz Zamówienia jest automatycznie uzupełniany o dane Klienta zapisane na Koncie.
4. KONTO
- W celu założenia Konta Klient powinien podać, w oznaczonym w Sklepie Internetowym miejscu, imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej, z której korzysta oraz dowolne hasło, składające się ze znaków alfanumerycznych, a następnie zaakceptować Regulamin oraz Politykę Prywatności i wybrać przycisk "Załóż konto".
- Niezwłocznie po wybraniu przez Klienta przycisku " Załóż konto", na stronie Sklepu Internetowego pojawi się komunikat z potwierdzeniem założenia Konta. Z tym momentem dochodzi do zawarcia umowy na czas nieokreślony o utrzymanie Konta pomiędzy Klientem i Sprzedającym.
- Klientowi nie wolno udostępniać Konta innym osobom, w tym ujawniać hasła do Konta. Klient zobowiązany jest zachować hasło do Konta w tajemnicy i zabezpieczyć je przed ujawnieniem. Klient jest zobowiązany niezwłocznie poinformować Sprzedającego, jeśli dane dostępowe do Konta zostały przejęte przez osoby trzecie i wyjaśnić okoliczności ich przejęcia.
- Umowa o utrzymanie Konta może zostać rozwiązana przez Klienta w każdym czasie poprzez oświadczenie złożone za pomocą formularza kontaktowego znajdującego się w Sklepie Internetowym w zakładce Kontakt, drogą elektroniczną na adres e-mail sklep@genactiv.eu bądź pisemną na adres Sprzedającego. Sprzedający może wypowiedzieć tę umowę z ważnych przyczyn (w szczególności w przypadku zaprzestania prowadzenia Sklepu Internetowego) i z zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia.
5. DOKONYWANIE PŁATNOŚCI
- Ceny Towarów prezentowane na stronie Sklepu Internetowego obejmują podatki. Cena nie obejmuje kosztów transportu i dostawy Towarów, których wysokość wskazywana jest odrębnie w procesie składania Zamówienia.
- Klient powinien zapłacić cenę oraz koszty transportu i dostawy (jeśli takie są) w terminie 3 dni od zawarcia umowy sprzedaży.
- Sprzedający może zmieniać ceny Towarów, w tym przeprowadzać akcje promocyjne i wyprzedaże. Takie zmiany nie mają wpływu na ceny Towarów w Zamówieniach złożonych przed ich wejściem w życie.
6. REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
- Po zawarciu umowy sprzedaży rozpoczyna się proces jej realizacji przez Sprzedającego. Klienci, którzy posiadają Konto mają możliwość – po zalogowaniu – monitorowania stanu realizacji Zamówienia na stronie Sklepu Internetowego
- Podany na stronie z opisem Towaru czas wysyłki liczony jest od:
a) zaksięgowania na rachunku bankowym Sprzedającego płatności, jeżeli Klient wybrał opcję przedpłaty,
b) złożenia Zamówienia, jeżeli Klient wybrał opcję płatności za pobraniem. - W przypadku, gdy Klient wybrał opcję odbioru osobistego, Towar będzie gotowy do odbioru po upływie czasu wysyłki.
- Czas dostawy to czas wysyłki plus czas realizacji usługi przesyłki przez przewoźnika, który wynosi do 48 godzin.
7. UPRAWNIENIE DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Klient będący konsumentem, może odstąpić od umowy sprzedaży Towarów zawartej na odległość bez podania przyczyny w terminie 14 dni licząc od objęcia rzeczy w posiadanie przez Klienta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, w przypadku zaś:
a) gdy umowa sprzedaży obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – termin do odstąpienia od umowy liczony jest od dnia od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, partii lub części,
b) gdy umowa polega na regularnym dostarczaniu Towarów przez czas oznaczony – termin do odstąpienia od umowy liczony jest od dnia objęcia w posiadanie pierwszego Towaru,
c) innych umów– termin do odstąpienia od nich liczony jest od dnia zawarcia umowy.
2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient musi poinformować Sprzedającego (Genactiv Trade sp. z o.o., ul. Popiela 17A, 61-615 Poznań, sklep@genactiv.eu) o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną). Klient może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy stanowiącego załącznik numer 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe. Klient może również wypełnić i przesłać formularz lub jakiekolwiek inne jednoznaczne oświadczenie drogą elektroniczną na stronie internetowej Sprzedającego www.genactiv.eu/strona/kontakt. Jeżeli Klient skorzysta z tej możliwości, Sprzedający prześle mu niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku (na przykład pocztą elektroniczną).
3. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie informacji dotyczącej wykonania prawa do odstąpienia przed jego upływem.
4. Jeżeli w ramach jednego Zamówienia Klient zakupił więcej niż jeden Towar, odstąpienie dotyczyć może wszystkich lub tylko wybranych przez Klienta Towarów, z zastrzeżeniem, że w przypadku gdy Towar sprzedawany jest jako komplet, zestaw lub pakiet odstąpienie możliwe jest w stosunku do tego kompletu, zestawu lub pakietu.
5. W przypadku odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą, a Klient nie ponosi kosztów z wyjątkiem bezpośrednich kosztów zwrotu Towaru, które będzie musiał ponieść.
6. Zwrot Towaru, powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym Klient odstąpił od umowy.
7. Towar powinien być zwrócony na adres: Genactiv Trade sp. z o.o., ul. Popiela 17A, 61-615 Poznań.
8. W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy sprzedaży, Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania od Klienta oświadczenia o odstąpieniu od umowy, dokonuje zwrotu wszystkich dokonanych przez Klienta płatności, w tym kosztów dostarczenia Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego) w sposób analogiczny do wybranego przez Klienta sposobu płatności za Towar.
9. Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8. REKLAMACJE
- Sprzedający zobowiązany jest dostarczyć Towar bez wad.
- Klient może złożyć reklamację wobec Sprzedającego w przypadku wad Towaru, a także jeżeli działania Sprzedającego przewidziane w niniejszym Regulaminie, w szczególności dotyczące utrzymania Konta, są realizowane niewłaściwie lub niezgodnie z postanowieniami Regulaminu.
- Reklamacja może zostać złożona na piśmie bądź drogą elektroniczną na adres: sklep@genactiv.eu i powinna zawierać imię i nazwisko (nazwę) Klienta, adres, adres e-mail Klienta, datę zawarcia umowy stanowiącej podstawę reklamacji, przedmiot reklamacji, okoliczności uzasadniające reklamację oraz wskazanie oczekiwanego sposobu rozstrzygnięcia reklamacji.
- Podstawą reklamacji może być w szczególności dostarczenie innego Towaru niż zamawiany, nieprawidłowe skompletowanie zamówienia lub dostarczenie niewłaściwej liczby Towarów.
- Sprzedający ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od jej otrzymania.
- Odpowiedź na reklamację wysyłana jest na podany przez Klienta adres e-mail lub adres poczty tradycyjnej.
- Sprzedający nie przyjmuje Towarów odsyłanych za pobraniem.
- Klient może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Chcąc skorzystać z możliwości polubownego rozwiązywania sporów dotyczących zakupów internetowych, Klient może złożyć swoją skargę np. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
9. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Administratorem danych osobowych Klientów jest Sprzedający. Wszelkie informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych zawarte są w Polityce Prywatności dostępnej na stronie Sklepu Internetowego oraz przedstawianej Klientowi do akceptacji.
10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Sprzedający może zmienić niniejszy Regulaminu z ważnej przyczyny, jaką może m. in. być:
a)konieczność dostosowania Regulaminu do przepisów prawa mających bezpośredni wpływ na Regulamin i skutkujących koniecznością zmodyfikowania Regulaminu w celu zachowania zgodności z prawem;
b) konieczność dostosowania Regulaminu do zaleceń, nakazów, orzeczeń, postanowień, interpretacji, wytycznych lub decyzji uprawnionych władz publicznych;
c) rozbudowa lub zmiana funkcjonalności Sklepu Internetowego,
d) konieczność usunięcia niejasności, błędów lub omyłek pisarskich,
e) zmiana danych teleadresowych, nazw, numerów identyfikacyjnych, adresów elektronicznych lub linków zamieszczonych w Regulaminie;
f) przeciwdziałanie nadużyciom,
g) poprawa obsługi Klientów,
h) zmiana procesu zawierania umów za pośrednictwem Sklepu Internetowego. - W przypadku zmiany Regulaminu Sprzedający poinformuje o tym Klientów na stronie Sklepu Internetowego z wyprzedzeniem co najmniej 7 dni przed wejściem w życie zmian. W przypadku, gdy zmiany dotyczą warunków świadczenia usługi utrzymania Konta, Sprzedający zawiadomi o nich Klientów posiadających Konto w drodze korespondencji mailowej z wyprzedzeniem co najmniej 14 dni przed wejściem zmian w życie. W braku akceptacji zmian Klient może rozwiązać umowę o utrzymanie Konta przed wejściem w życie zmian. Zmiany Regulaminu nie dotyczą umów realizowanych na podstawie Zamówień złożonych przed datą wejścia w życie zmian.
- Aktualny Regulamin jest publikowany na stronie Sklepu Internetowego.
- Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za blokowanie przez administratorów serwerów pocztowych przesyłania wiadomości na adres e-mail wskazany przez Klienta oraz za usuwanie i blokowanie wiadomości e-mail przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze używanym przez Klienta.
- Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za transakcje dokonane przez nieuprawnione osoby trzecie, które uzyskały dostęp do Konta w wyniku niedochowania zasad ostrożności przez Klienta przy posługiwaniu się loginem i hasłem do Konta.
- W zakresie zagadnień nie ujętych w niniejszym Regulaminie, zastosowanie znajdują powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
- Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z umowy sprzedaży jest sąd powszechny zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.